in

La nueva Fielder es el Corolla más lindo de la historia (que Toyota no te permitirá comprar en la Argentina)

Después de muchos años de ausencia, el nombre Corolla volvió a la gama de Toyota en Europa. Y lo hizo de manera espectacular. El auto que ves en estas fotos es el nuevo Toyota Corolla Touring Sports, pero para los argentinos resulta más fácil entenderlo así: es la nueva Fielder.

Con altibajos, la rural del Corolla se vendió durante una década y media en nuestro mercado. La producción de la última generación cesó en Brasil en agosto de 2008 (leer obituario). La Fielder fue víctima de un cambio de tendencia en el mercado, que fue reemplazando a las rurales (buen espacio de carga, buen comportamiento dinámico) por las SUVs (menos espacio y peor comportamiento, pero con estética aventurera y cierta capacidad offroad).

Toyota, en particular, no reemplazó a la Fielder de manera directa con ningún producto en nuestra región. Los usuarios de este modelo se tuvieron que conformar con alternativas más caras (Rav4 o SW4) o más feas (Innova).

La nueva Touring Sports es la síntesis perfecta de lo que el diseño automotor es capaz de expresar en el formato de un vehículo familiar: moderno, elegante, deportivo y atractivo. Un momento, ¿están seguros de que estamos hablando de un Corolla?

Lo que ocurre es que este no es cualquier Corolla. Se trata de la nueva generación del modelo de Toyota para el Segmento C (compacto). Estrena una nueva plataforma modular (TNGA) y su producción en Brasil está confirmada para 2019. Sin embargo, por el momento, sólo en versión sedán (leer más).

La nueva Fielder fue desarrollada en Europa y se fabricará de manera exclusiva para ese mercado. Toyota no tiene planes de vender este producto fuera de esa región.

Si el diseño te gusta, mejor no leas el párrafo dedicado a las mecánicas.

La gama arranca con un 1.2 turbo de 116 caballos, pasa por un 1.8 híbrido naftero-eléctrico de 122 cv y llega hasta un 2.0 híbrido de 180 caballos. Eso no es nada: el chasis tiene suspensión trasera independiente, con esquema multilink. Es el primer Corolla de la historia con multibrazo.

Ah, y no nos olvidemos de lo más importante en toda Fielder: el baúl. Debido al diseño espectacular de la carrocería no es muy grande, aunque tampoco es chiquito: 598 litros.

El resto de los datos están en el comunicado de prensa de Toyota Europa, pero antes: #QueVuelvan LasRurales.

***

El Corolla 2019 (sólo en versión sedán) se fabricará en Brasil a partir del año que viene. Leer más.

***

Comunicado de prensa de Toyota Europa
New Corolla Touring Sports

Joining the new hatchback first revealed in Geneva earlier this year, the new Toyota Corolla Touring Sports makes its first appearance at the 2018 Paris motor show. The all-new Corolla features a dynamic design which differentiates between the sporting, compact and dynamic hatchback and the sleek, refined and versatile Touring Sports.

Created and developed in Europe, the Touring Sports’ body type makes it a key model for people looking for practicality and style without compromise.

With a brand new 2.0 litre full hybrid powertrain joining the engine line-up, the new 2018 Corolla model range also marks the debut of Toyota’s dual hybrid strategy.

Reflecting the brand’s continued focus on hybrid technology, the Corolla Touring Sports will offer customers just one conventional engine -a 116 hp 1.2 litre turbo petrol unit- and a choice of 122 hp, 1.8 litre or 180 hp, 2.0 litre hybrid powertrains. This latter is a unique proposition in this segment as no other conventional powertrain can offer the same combination of performance and low emissions.

The improved 1.8 litre hybrid powertrain stands for quiet, intuitive, responsive and self-charging EV technology with low cost of ownership. Whilst continuing to reward customers with all of the above benefits, the 2.0 litre system takes full advantage of the added ride comfort, stability, handling and driving enjoyment inherent in the newly adopted Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C platform.

The new Corolla features a proven MacPherson strut front suspension system, an all-new multilink rear suspension arrangement, new shock absorber valve technology and, for the first time, the availability of Adaptive Variable Suspension (AVS).

Handling and agility are thanks to the low mounting height of the engine, the low hip point of the seats and the location of the hybrid battery beneath the rear seats. In combination, these measures allow the Corolla Touring Sports to have a low centre of gravity.

Largely fitted as standard on High grade models and available as an option throughout the new Corolla model range, a comprehensive range of premium comfort and convenience technology (like a world first 3-D Driver’s meter, premium Head-Up Display, JBL GreenEdge Premium Sound System, wireless mobile phone charging or the Toyota Touch Multimedia System) is available to enhance life on board for both the driver and all cabin occupants.

DESIGN

Exterior

The new Touring Sports was styled in Europe at the recently opened Design Centre in Zaventem. Thanks to the adoption of TNGA, the new wagon is no longer merely a variation of the hatchback, but has become a distinctly separate model in its own right.

The new Corolla Touring Sports has a wheelbase of 2700 mm and a best-in-class rear seat passenger legroom.

The wagon has a refined, sensuous appearance and the sweeping roofline of an elegant yet robust shooting brake. This sporting profile is reinforced by the wide, flared wheel arches, their edges hemmed to allow the positioning of the wheels further outwards to emphasise the new Corolla’s wider stance and lower centre of gravity.

To the rear, the Touring Sports design theme showcases muscular rear shoulders, widely spaced, full-LED lamp clusters and a slanted rear windscreen.

Deeper rear bumper styling also echoes the frontal Under Priority Catamaran design.

Exclusive to the segment, the Corolla Touring Sports’ dynamic design is further emphasised through a range of four optional bi-tone colour schemes available from launch. They combine the body colour with a black finish to the roof and roof pillars, and the front lower grille surround.

Interior

The new Corolla Touring Sports features an all-new interior designed to create a spacious, modern and cohesive cabin environment in which new textures, colours and trim combine to offer the highest levels of visual and tactile quality.

Particular attention has been paid to this version, which has been specifically tailored to the European market, offering customers the highest level of sensory quality.

A key advantage of the new GA-C platform is the possibility of a having a lower front seat hip point to lower the vehicle’s centre of gravity and offer a more engaging driving position.

The new Corolla Touring Sports has the additional benefits of a front to rear seat couple distance of 928 mm for ample rear seat passenger space, and a generous, 598 litre VDA loadspace incorporating numerous aids for to practicality and convenience.

Este articulo fue importado desde este sitio

Que pensas de esta nota?

0 points
Upvote Downvote

Lanzamiento: Citroën C4 SpaceTourer

Políticamente incorrecto: BB producirá su tuning-retro alemán en la Argentina